CALITĂŢI PSIHO - INTELECTUALE
Deoarece personalul care îsi desfasoara activitatea în salonul restaurant pentru a-si executa meseria trebuie sa intre în relatii cu persoane de diverse categorii - fie ca sunt clienti sau colegi - trebuie sa dea dovada de calitati psihice, morale si intelectuale bine conturate:
- Inteligenta practica (capacitatea de adaptare la conditiile mereu diferite ale muncii de servire a consumatorilor) - posibilitatea de a întelege rapid o situatie concreta, de a extrage cu siguranta datele cele mai importante, permite descoperirea aspectelor avantajoase sau dezavantajoase pentru unitate si pentru consumatori, gasirea celor mai potrivite argumente, de necontestat etc.
- Spirit de observatie - are la baza dezvoltarea într-un grad înalt a diferitelor calitati ale atentiei: volumul, concentrarea, mobilitatea, distributivitatea; atent la tot ceea ce trebuie sa-l intereseze pe lucrator; când trebuie sa efectueze unele operatii de serviciu sau sa intervina pentru a ajuta colegul de munca etc.;
- Memoria lucratorului - se manifesta prin a retine toate cunostintele de care are nevoie în activitatea sa;
- Imaginatia (supusa ratiunii, logicii) - îl ajuta pe lucrator sa se transpuna pe planul gândirii clientului, descoperindu-i adevaratele necesitati, dorinte, intentii; lucratorul realizeaza mai întâi servirea pe planul imaginatiei, apoi o aplica practic, conferindu-i o buna organizare si cursivitate; fara imaginatie servirea este monotona, lipsita de personalitate si spectaculozitate etc.
- Intelegerea verbala - posibilitatea de a întelege cuvintele si constructiile verbale ale interlocutorului
- Elocventa - capacitatea de a vorbi curgator si convingator
- Puterea de convingere (persuasiunea) - capacitatea de a sugera si de a argumenta; de a aduce în sprijinul afirmatiilor dovezi incontestabile etc.
- Cunostintele de cultura generala - sustinerea conversatiilor pe diverse teme, dar si în limbi straine.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu