marți, 5 februarie 2013

PRIMIREA COMENZILOR DE LA CONSUMATORI


PRIMIREA COMENZILOR DE LA CONSUMATORI
         Dupa ce consumatorii au primit informatii despre preparatele si bauturile existente în unitate si care pot fi servite, chelnerul se pregateste sa ia comanda., tinând blocnotesul în palma stânga si pixul în mâna dreapta, se apropie de cel care conduce masa (în partea stânga a acestuia). În timpul primirii comenzii chelnerul trebuie sa fie calm, politicos, sa dea explicatiile cerute, sa ajute prin recomandari corecte si competente la alcatuirea meniului, notând cu atentie fiecare comanda primita, cantitatile si denumirile preparatelor sau bauturilor solicitate. La primirea comenzii se vor stabili si unele amanunte privind:
- Modul preferat de pregatire a preparatelor executate la comanda - mai crud, mai prajit, fierbinte, putin cald etc.
-  Durata executarii comenzii primite
-  Garniturile care se prefera
-  Salata preferata
-  Bauturile aperitiv si vinurile preferate
         Chelnerul care primeste comanda va repeta verbal ceea ce si-a notat, repetarea verbala având urmatoarele avantaje: :stabileste exact comanda pentru care s-a pronuntat consumatorul, creeaza o atmosfera de apropiere între consumatori si personalul de servire.
         În functie de meniul comandat, chelnerul va efectua operatiile de debarasare a mesei de obiectele de servire care nu vor fi folosite si va completa cu obiectele care lipsesc si sunt necesare în timpul consumarii preparatelor sau bauturilor comandate. Chelnerul va stabili împreuna cu clientii întregul meniu care va fi servit, pentru a comanda din timp la sectiile de productie ceea ce s-a stabilit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu